אף פעם לא מאוחר מדי - דיווח עצמי על עבירות מס

עבירות מס הפכו למכת מדינה ורשות המיסים מנסה להיאבק בשנים האחרונות בעבירות מס על ידי השקת קו צדק. בית המשפט נרתם למשימה יחד עם הטלת קנסות כבדים ועונשים מחמירים שיכולים להגיע גם לריצוי מאסר בפועל. מנגד, ניתנת אפשרות למי שמעד לתקן את המחדל באמצעות הליך גילוי מרצון המאפשר לדווח על עבירות מס שבוצעו, לשלם את המיסים ולהימנע מהליכים פליליים.

לגלות מרצון – להימנע מעונשים

הליך גילוי מרצון מהווה הזדמנות למי שהעלים מס או מסר דיווחים מוטעים להודות בטעויותיו ולהגיש בקשה רשמית לרשות המיסים לתיקון הדיווחים או העלמה. לרשות המיסים יש קריטריונים ברורים לגבי מי עומד בקריטריונים להליך גילוי מרצון. כמו למשל, שבמועד הפניה לגילוי מרצון לא נערכה חקירה או בדיקה בעניין המבקש על ידי רשות המסים או שבמועד הפנייה לגילוי מרצון אין בידי רשות המסים מידע הקשור לגילוי מרצון ועוד.
רשות המיסים רשאית להציב סייגים או לא לאשר את הבקשה בתנאים מסוימים, אך כדאי בהחלט להשקיע מאמץ ולנסות להגיש בקשה ואולי לקבל חסינות מפני העמדה לדין פלילי.

 

אנונימי או מקוצר

אופן הבקשה חייב להיעשות בצורה מדויקת על פי התנאים שקבעה הרשות. כך למשל, יש להגיש בקשה לגילוי מרצון לסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין של רשות המסים בלבד ולכלול את כל המידע הרלבנטי לבקשה כמו שמות המבקשים, שנות המס הרלבנטיות, מקור ההכנסה, פירוט סכום ההכנסה ועוד.
עקרונית, כל בקשה צריכה להיחתם על ידי המבקש או עליו לצרף ייפוי כוח (אם מי יש מי שמייצג אותו). קיים גם הליך גילוי מרצון אנונימי במהלכו המבקש אינו צריך לחשוף את זהותו אלא רק לאחר אישורה של רשות המיסים את בקשתו.
כך או כך, יש להקפיד שהבקשה תכלול את כל ההוראות של רשות המיסים בנושא על מנת שהבקשה תתקבל (ולא בהכרח תאושר). שימו לב שקיים גם מסלול מקוצר לטיפול בבקשה לגילוי מרצון שמתאים אך ורק למי שההכנסה החייבת שלו אינה עולה על חצי מיליון שקל ו/או סך ההון שלו אינו עולה על 2 מיליון שקל. בנוסף על הפונה לשלם את תשלום המס תוך 15 ימים מיום הודעת התשלום ועוד.

ייצוג מקצועי ומסודר עם עורך דין

הודות להליך גילוי מרצון ניתן להגיע היום להסדרים ובמקרים רבים כמו למשל, אם יש לכם חשבון בנק בחו"ל ולא הצהרתם עליו או יש לכם הכנסות מהשכרת דירה שלא דווחו על ידיכם, הכנסות בחו"ל כתוצאה מרילוקיישן, כספי ירושה ועוד.
היות והעונשים היום על עבירות מס כבדים במיוחד, חשוב להקדים תרופה למכה ולדווח בהקדם.
ניתן לדווח בצורה עצמאית על עבירות המס אך מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין המטפל בתהליך גילוי מרצון. יש חשיבות לדרך בה מגישים את הבקשה כמו גם לקיזוזים ולזכאות על מיסים בתחשיבי מיסוי. רק עורך דין בעל הידע המבוקש יוכל להגיש עמכם את הבקשה בדרך שאולי תסייע לכם לשלם פחות או לפחות – לזכות בחסינות מהרשעה פלילית.
עורך דין מנוסה ישמור בדיסקרטיות רבה על זהותכם במסגרת חיסיון שקיים בין עורך דין ללקוח, יוכל לנהל מו"מ מול רשות המיסים על מנת להגיע להסכם אופטימאלי עבורכם.

זכרו שאף פעם אי אפשר לדעת מתי רשות המיסים תדפוק בדלת - מישהו יכול לדווח עליכם או אתם עלולים להיתפס על חם. אל תחכו עם נוהל גילוי מרצון, בדקו עוד היום מה עליכם לעשות על מנת לקדם את הבקשה.

 

Phone

לייעוץ ראשוני חינם וללא התחייבות

WhatsApp

דבר/י איתי ב-WhatsApp